Copy of 3.04 Pasvorm algemeen Beginners

3.04 Pasvorm algemeen

 

Je wilt graag dat de dame er zo mooi mogelijk uitziet in haar ondergoed. Echter wat ik of jij mooi vinden is natuurlijk heel persoonlijk.

Pasvorm heeft behalve visueel ook een nog belangrijker doel, namelijk dat het goed voelt. Dat kan je alleen maar zelf ervaren en terug horen van de klant.

Ik persoonlijk vind het fijn als mijn slips om mijn billen zitten en helemaal tot in de kneep. Anders loop ik de hele dag te trekken aan mijn slip. Dat maakt dus dat het model, wat groter uitpakt, dan mij lief is, liever zou ik een kleiner slipje aan willen. Het oog wil namelijk ook wat, maar tja, dat zit mij dus niet prettig.

Dus ga je slips zo aanpassen dat ze lekker zitten en dan pas ga je kijken naar hoe je je model eventueel voor het oog aantrekkelijker kunt maken. Laatst heb ik 4 slips gemaakt, allemaal zelfde model maar andere uitvoering. En 1 daarvan zit het lekkerst. De andere 3 loop ik toch weer te trekken. Hoe komt dat? Materiaalkeuze en afwerking.

Zo werkt het natuurlijk ook met een bh. In eerste instantie is het belangrijk dat het frame goed zit. De beugels rondom de borst valt en nergens prikt, dan wel duwt. Het volgende wat altijd heel erg vervelend is, zijn de schouderbandjes die afzakken, dat is overigens een gemakkelijke aanpassing is in het patroon. Dan pas zijn de cups aan de orde. De cups zorgen eigenlijk niet voor het comfortabel zitten. Is natuurlijk niet helemaal waar, want als de cups niet gedragen (probleem wordt vooral door frame veroorzaakt) worden, dan zal de bh erg aan de schouderbandjes hangen. Maar het is natuurlijk wel zo, dat je graag de cups zonder rimpels en deuken gedragen wilt hebben.

Ikzelf vind het mooi wanneer de borsten naar voren worden gedragen. Dit maakt namelijk dat je slanker oogt. En je hebt meer bewegingsvrijheid bij je oksels. Daarnaast zal je shirt, jurk dan wel blouse mooier van je af vallen.

Kleine aanvulling op pasvorm het is natuurlijk super persoonlijk. Wat ik fijn vind hoef jij niet prettig te vinden. En soms hebben de vrouwen het ook niet echt duidelijk wat ze prettig vinden.